Bu yazıyı beğendiniz mi?

(toplam 105 oy)

Arşiv

Pt Sa Ça Pe Cu Ct Pa
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

imageKlasik bir gelenekle “Merhaba” yerine “Rojbaş” ile giriş yapmak isterdim ama son zamanlarda gelişen olaylar bunu söylememe fırsat vermedi. Tüm canlılara acısız bir yaşam umuduyla diyelim...

Evet baylar, şimdi sanırım biraz canımızın incime zamanı geldi de geçiyor? Kendimizi tam da sorgulayacağımız bir zamandan geçiyoruz. Özellikle de şu Kürd halkına politik önderlik yapmak istiyenlere diyorum. Belki bu da kim? Nerde çıktı diye aklınıza gelebilir, kızabilirsiniz ama sizin kızmanız veya sinirlenmeniz, bir halkın dramından çok daha önemli değildir sanırım. Biraz kendinizi silkinin de, şu yıllardır her şeyini size feda eden halkı artık cendereden kurtarın veya çekilin kendi köşenize, çocuklarınızla mı, ailenizle mi veya ekonomik sorunlarınızla mı ilgileneceksiniz, sizin bileceğiniz bir şey. Ama çok seri bir şekilde karar vermeniz gerekiyor.

Neden böylesi bir giriş yaptım? İşte kısaca o noktaya değinmek istiyorum. Herhangi bir tespitte filanda bulunma niyetinde değilim. Herşey o kadar açık ve aşıkar ki, bir tespit yapmak, “parmağim gözlerine kör” misali bir şey olacak. Birazcık vicdanı olan, birazcık kürd düşünen herkesin görebileceği gerçekler orta yerde duruyor. O nedenle herhangi bir tespit veya yorumda bulunmaya gerek yoktur.

Kürdler tarihlerinin hem en kritik, hemde en parlak ve önemli döneminden geçiyorlar. Kaybetmek veya kazanmak. İki olasalıkta keskin bir bıçak gibidir. İyi ve dengeli kullanmazsan, kendini kesebilirsin.

Kürd halkı gereken ve üzerine düşen gürevlerini sanırım fazlası ile yapıyor. Size vermesi gerekeni elinden geldiğince veriyor. Bir halk ancak bu kadar fedakar olabilir. Açlık mı dersiniz? açlar. Evsiz mi dersiniz? evsizler. Canları mı dersiniz? veriyorlar. Peki geriye ne kalıyor? Hiç bir şey...

Sıra ve esas iş yapması gerekenler, politikacı ve halkın önderi olduğunu söyleyen baylarındır. Onları anlamakta oldukca zorlanıyorum. Niyetleri bir halkın kurtuluşu, bir ülkenin tarihi acılarını sona erdirmek mi? yoksa, o halkın tarihi acıları üzerinde politika yapıp kendi “politik ego”larını tatmin etmek mi? bu noktayı anlamış değilim.

İzlediğim kadarı ile Kürd Politikacısı olduğunu söyleyen bayların bir çoğu, bir birlerinin gırtlağına ellerini geçirmiş, deyim yerindeyse birbirlerini boğmak üzereler. Egemen devletlere karşı geliştirmeleri gereken politik duruşlarini bir birlerine karşı geliştiriyor, egemen devletlerin herhangi bir şey yapmalarına fırsat bile vermiyorlar. Onlara sadece dışarıdan bakmak kalıyor.

Neymiş efendim? “Ben dedim ya...” ile başlayan bir birlerini en ağır ithamlara kadar götüren suçlamalar. Senin ne dediğin bence o kadar da önemli değil. Önemli olan var olan gerçeklik ve içinde bulunduğun durumdur. İçinde bulunduğun durum ve gerçekliğin Kürd halkına ne kadar faydalı ve onun acılarına nasıl bir çözüm getirdiğidir. Eğer senin içinde bulunduğun duruş, kürdün herhangi bir gencinin ölümünü engelliyorsa, sen doğru bir noktadasın. Yoksa yaptığın tespitlerin hiç bir önemi yoktur.

Politik olarak ne istediğin de bence çok önem arz etmiyor. Yine pratik olarak attığın adımlar senin gerçekliğini belirliyor.

Örneğin;
-Kaç dostun var ve bunları ne kadar harekete geçirebiliyorsun?
-Hangi ülkelerle politik ilişkilerin var?
-Yarın dahada şiddetlenecek olan bir soykırım ve yok olma durumu ile karşı karşıya kalındığında ne tedbirlerin var ve bu halka ne öneriyorsun?

Daha söylenecek o kadar çok şey var ki, bunu bir yazı ile ifade etmek çok zor. Kürd halkının üzerinde politika yapacaksanız, onların acılarını dindirecek bir şeyler yapın, acılarını daha da çoğaltmayın.

Bakın dünya sanki üç maymunu oynuyor, kürdün yok oluşunu sessiz bir şekilde izliyor. Sende buna, kendi politik egon için göz yumma. Yok edilen, kuzeylı mı, güneyli mi, doğulu mu? Fark etmez. Kürd olması bence yeterli ve senin görevin yokediliş ve haksızlığa karşı durmaktır. Güneyde özgürlük elde edilmişse, bunu sonuna kadar sahiplenecek ve geliştireceksin. Kuzeyde bir haksızlık mı var, kime karşı olduğu çok önemli değil, karşısında duracaksın.

Kürdler tekrar uluslararası ameliyat masasındadırlar. Neresinın kesileceğine karar vermeye çalişiyorlar. Aslında kararları kesin de, ne zaman ve hangi koşullarda yapacaklarını tam kestiremiyorlar.

Sen ise durmuş “ben demedim mi...”in peşine takılıp gidiyorsun. Bilin ki, ameliyat masasında kesilecek olan kürdün bir parçasıdır ve dolaysı ile seninde bir parçandır. Tabii kürd sorununda gerçekçiysen!

Son günlerde PKK’ye karşı yapılan operasyonlar, kürdün, uluslararası ameliyat masasına yatırılmadan önce alınan patelojik bir parça! Bu parça ile Kürd halkının tepkisini ölçmeye çalışacaklar ve bunu altında da iki önemli nedeni olduğunu düşünyorum.

1. PKK’ye yapılan operasiyonların altında, ABD ve Türkiyenin İran konusunda anlaşması mı var? Eğer böyle bir şeyse, yakın bir zamanda İrana müdahale var demektir ve bence bu büyük bir ihtimaldir.

2. Yoksa Güney Kürdistan Hükümeti ile PKK arasındaki sıcak ilişki, Türkiyenin tahamül edemiyeceği kadar olumlu bir noktaya geldiği için mi, Türkiye adeta bütün varlığını bu noktaya yatırıp, kendi devletinin prestiji noktasına taşımıştır. PKK’yi bahane edip Güney Kürdistan oluşumunu engellemek veya en azından kargaşa çıkartıp geciktirmek mi istiyor.

Neden ne olursa olsun, onların ne düşündüğü bence çok önemli değildir. Önemli olan bizim ne yapmak istediğimizdir.

Evet Baylar, politikacılar, bekleyip ameliyat masasında kesilecek Kürd’ün parçasını görmek, hatta “politik ego”nuzun tatmini için “nasıl çörümüş mü” diye bakacak mısınız? Yoksa!...
  • email Arkadaşına gönder
  • print Yazıcı versiyonu
  • Add to your del.icio.us del.icio.us
  • Digg this story Digg this

Yorum Yaz comment Yorumlar (23 Yazılmış)

  • Gönderen murat, 13 Mayıs, 2010 02:16:19
    merhaba size yazmış olduğunuz yazı cok ilgimi cekti çünkü ben 1982 yılı doğumluyum ve gözüm bu topraklarda açtığımdan beri hep acı ve gözyaşıylan karşılatım bende herkese gıbı bır kurt genci olarak soruyorum nerde bu geveze kurd aydınları neden bır gun cıkıp kendı halkını korumuyor yazılarıyla mesala bır memet metiner var her tvye cıktıgında kurtlerın değerlerıne saldırmaktan baska bır sey bılmıyor ben bunlara aydın degıl tırsıkcı desem yerınde olur
  • Gönderen azad, 11 Ocak, 2010 01:00:27
    çok yerinde ve mükemmel bir tespit tebrikler Hocam saygılar başarılarının devamını diliyorum
  • Gönderen helen, 07 Ocak, 2010 10:48:57
    Sayin Ali sükrü almanyada birdizi is sahibi insanimiz yasamakta, bu insanlarin madi bir sikintilari yok . ancak iki dost bir araya geldiginde (örnegin kafeterya)türk ce konusur hasret giderirken ,yanmasadan birses ALMANCA KONUSUN derse ne olur? ya sidedtle karsi cikar ,yada agzinin iceriesinde türkce küfrederek iki dost orayi terk eder sorun meslek veya sinif degil, özgürce kendi dilini konusabilmesidir.iste o "dagdaki eskiya" o dilin kavgasini verdi veriyor yani ben Kürdüm diye bilme kavgasi. bana gelince evet ben marksist bilmi savunanlardanim yani Kürt ve Türk halklarini sömürüye karsin birligini savunanlardanim, Din konusunda "Ataizim tuzagi anlayisin" ben senin le ayni inanci paylasmak zorunda degilim ve altin danaya saygim yok,
  • Gönderen ali şükrü, 19 Haziran, 2009 13:57:42
    Kürdistan projesi,Bir yahudi projesidir.Bakın yahudiler kuzey ıraktan bilinen 300.000 dekar toprak satın almışlardır.sizlerde Yahudinin Kabına su taşıyorsunuz, Zengin bir Kür,oğlunu harvard,MIT,prıncton'damı okutur Yoksa bir Kürt!!!üniversitesindemi,yanlış yoldasınız,kürtleri uçuruma sürükleyen kürtçülerdir. Bir öz eleştiri yapın, biz Bu ülkeye ne verdik ne istiyoruz.Genel kanaate bakılırsa zarardan başka karınız yok gibi görünüyor,Biz Türklere Yanınızda olmamız için bir sebep gösterin,Gösterinki sizinle Omuz omuza Savaşalım.!!Kürt halkı Pisikolojik harp,propagandalarının tamamına maruz kalmıştır,Yasal hiçbirşeyiniz yok herşeyiniz kanun dışı,kaçakçılığın envai çeşidi sizde,elektrik parası vermiyorsunuz,kızlarınızı okutun diye batıdan size yardım gönderiyoruz,herşeyinizi veriyoruz hepinizin yeşil kartı var,Allahtan korkun biraz.Eğer Allahınız var ise. Kürt halkı marksizm ve ateizm'in tuzağına düşmüştür, Herşeye rağmen bir umut, 1000 yıllık Kardeşliğimizin bozulmamasını diliyorum. Bir Türk.
  • Gönderen bahozbotan, 16 Haziran, 2009 11:24:35
    bazı görüşlerinizin eksik kaldığı düşüncesindeyim. kürt halkının bir kırılma noktasında olduğunu öne sürerek süreci var olan kazanımları korumak gerektiğini söylüyor ve bazı haklardan vazgeçmek gerektiğini söylüyoırsunuz. var olanı korumak yetmiyor. var olanı ileriye taşıyabilecek ve koruyabilecek özgür zihinlerin olması gerekiyor. aslında sömürgeci ve işgalci zihinlerin kabul edebilecekleri çözümler sunuyorsunuz. hatta benden önce yorum yazmış bazı türk milliyetçileride bugün bu savı destekliyor."bütün kürtler kuzey ırak' a". biz yarın tekrar önümüze getirilebilecek emperyalist çözüm ve antlaşmalarla geleceğimizi mahkum etmek istemiyoruz.kürtlerin durumunu çok acıklı göstererek onların çözümüne mahkum edemeyiz. bu yüzden iradeli, yarını gören ve yarınınıkoruyabilecek özgür kürt zihniyetine ihtiyaç vardır. bugün kürtler her zamankinden özgürlüğe daha yakındırlar. çünkü bu iradeleri vardır. kürt siyasetçileride o kadar kötü bir durumda değiller. birbirlerini,n boğazlarınada sarılmış değiller. yeterki biz bunu doğru algılabilelim. bunuda halka anlatabilelim. ama yerelde ve geçmişte kalan hesaplaşmalar halen intikamcı bir sekilde özellikle dile getiriliyor. ve kürt halkının artık birbiriyle mücadele zamanınn geçtini herkes dile getiriyor.
  • Gönderen ali şükrü bey, 14 Haziran, 2009 14:08:31
    Kimsenin kürdü ameliyat edip parçaladığı yok sayın yazar, Kürdün En Büyük Düşmanı KÜRTTÜR Yıllarca Kürtü bin parçaya bölen sizler değilmisiniz,batılı kürde ne yapmış?isatanbula,tekirdağa,edirneye,aydına izmire yerleşmek istediniz iş tutmak istedinizde size Türkler engelmi oldu,???Bakın Kürtleri Getirdiğiniz durumu anlatayım,İranda kürtler sorun, Irakta kürtler sorun,Suriyede kürtler sorun, Türkiyede Kürtler sorun,Amerika bu Bölgeden çekilirse ne olacak.
  • Gönderen gokce, 30 Nisan, 2009 20:57:49
    mükemmel yazmışsınız sayın KAPLAN
  • Gönderen ciwan56, 15 Nisan, 2009 03:00:23
    sayın serıf kaplan dedıklerınıze katılmamak mumkun degıl aynen oyledır.bırazda yorumları okudum arkadaslar bırseybılmıyor demekm ıstemıyorum hadımede degıl ama yazınızdakı vurgulamak ıstedıgınız konuları kımı nereyı kast etıgınızı anlamamıslar galıba arkadaslar dunyaya bırazdaha polıtık bakarlarsa sızı daha ıyı anlayacaklar.hersey 20 tane mıletvekılıdegıldır bırsuru kendısını kurt lerın lıderı oldugunu sanan sahısvar tabıkı bu lıderlıge layık olmaklazım spas.tekrar yuregıne saglık.
  • Gönderen Ahmet BEKTAŞ, 08 Mart, 2009 22:01:37
    Ben Türk Kürt kardeştir diyenlerdenim. Ama görüyorum ki burdaki arkadaşların çoğu Türk'lere ölüm diyor. Eyy cahil-i cühelalar bu ülkede Türk Kürt ayrımı yoktur. Bu ülkenin Kürt vatandaşı olan merhum Turgut ÖZAL tek başına iktidar olmadı mı? Başbakan olmadı mı? Onları geçtim Cumhurbaşkanı olmadı mı? Ne ayrımından, unutulmaktan bahsediyordunuz. Turgut ÖZAL'a benim annem babamda oy verdi zamanında. Ve adamcağızı öldürdüler. Doğunun makus talihini değiştirecem dedi, GAP'ı getirdi noldu? PKK'yı kurdular. Peki GAP tam manasıyla uygulanabilseydi bu olaydan doğrudan kim karlı çıkacaktı? Tabiki Kürt vatandaşlarımız. Ama naptılar, PKK denen yapmacık bi Kürt hareketini hortlattılar. Ben PKK'nın Kürt hareketi olduğuna inanmıyorum, inanan Kürt'lerede acıyorum. Beyefendiler, madem bağımsızlık istiyorsunuz niye burda meramınızı Türkçe yazıyorsunuz!!!
  • Gönderen cigerxwin56, 01 Ocak, 2009 22:39:04
    umarım bunu ben kürt politikacıyım ya da ben kürdüm diyenler anlarlar. şimdiye kadar böyleydi böyle geçmez geçmemeli.son aşamaya gelindi artık kendimize gelmeliyiz.çarklarını kırmalıyız.birbirimizi daha çok sevmeli,saymalı etle tırnak gibi olmalı kesinlikle asla sadece biz dememeliyiz.onlara fırsat vermemeliyiz. abe senin ağzına yüreğine sağlık
  • Gönderen poyraz, 05 Aralık, 2008 23:33:16
    yazınızda kürd siyasetçilerin milliyetçilik yaptığınada değinmişsiniz bu kadar ezilen yok sayılan zulüm gören bir halkın hakları başka nasıl savunulur.kürtler önce kendilerini temsil eden politikacılara destek versinle bence.artık oylarını bir torba kömüre satmaktan vazgeçsinler.yapılması gereken örgütlenip bu mücadeleye top yekün katılmak.
  • Gönderen gero, 30 Temmuz, 2008 12:28:27
    keşke bu ülkedeki herkes uzerinden şu milliyetçilik gömleğini çıkarsa..
  • Gönderen Mam Recall, 06 Temmuz, 2008 13:21:24
    Sayin Şerif Kaplan, Yazdiklariniz çok dogru,size katilmamak elde degil.Ayrica yorumcularin gorûşlerini de,okuduktan sonra yazinizin onemini daha iyi anlamiş oldum. Yorumcu arkadaşlari ve sizleri kutluyorum. Gorûnen o ki! Kûrd insani davasina sahip çikmada hemfikir.Eksiklerimizi tartişarak giderebiliriz.Yeter ki ihanet olmasin. Zafer mazlum Kûrd halkinin olacaktir. Bi rûmetbilindî!
  • Gönderen jiyan, 28 Haziran, 2008 12:43:33
    öncelikle yazınızın gerçek yanları var bundan dolayı sizi tebrik ediyorum ama toplumsal bir sinerjinin yaratılması için sadece politakacıların çaba sarf etmesi yada mevcut güney olusumuyla bir yere varacağımızı düşünmüyorum eğer abd gerçekliğini görebiliyorsak ıraktaki ve federe hükümet üzerindeki etkisini görmezden ggelemeyiz bunun için sürece cevap olma sadece tbmm de aranmamalı 20 milletvekili birkaç aydın la olmaz bu realiteye bağlı toplumsal bir başkaldırı (örgütlü ve bilinçli olmak koşuluyla ve pkk hareketi çizgisinde çünkü bizi insanlıktan mahrum eden savaşı dayatan sınıflı egemen devlet paradigmasıdır birey olarak kendimizden yola çıkalım ve kendimizle birlikte etrafımızı aydınlatalım bu bizi istenilen ameliyat masası projesindende sömürüdende kurtarmaya yeter
  • Gönderen ilyas, 15 Nisan, 2008 10:39:38
    sayın şerif sizi yürekten kutluyorum inannınkı benim görüşlerimi düktünüz diye bilirim şevbaş gelek spas.............
  • Gönderen ciwan_, 01 Nisan, 2008 02:34:24
    sayın şerif siz meclistekilerdenmi bahsediyorsunuz yoksa dağdakilerdenmi anlamadım.eğer dağdakilerden bahsediyorsanız çok haklısınız çünkü serok apo nun dönemini yaşadık ve bugünki döneme ile kıyasladığımızda arada uçurumların olduğunu çok iyi görüyoruz.meclistekilere gelince o kadarda abartmamak lazım bence çünkü SAYIN cümlesi kullandı diye dokunulmazlığı kaldırılabiliyor.yinede elinden geldiğini yaptıklarını düşünüyorum.SPAS..
  • Gönderen kılıç, 24 Mart, 2008 22:42:18
    sayın yazar sizi yürekten kutluyorum... deyindiginiz konu hiç yabana atılır degil. mecliste gevezelik yapanlarında sizin kadar makul mantıklı düşünebilmesini çok isterdim. fakat göründügü gibi çok hafife alınacak bir durum degil politika. umuyorum ve umud etmekten vazgeçmiyorum! bir gün bu oyuncak hikayesi bitecek. tam demokrasi ve tüm halkların gönül işçiligi ile yeni bir devlet oluşumu meydana gelecek. saygilarimi sunuyorum teşekkürler.
  • Gönderen baran, 23 Mart, 2008 19:48:11
    sayın şerif kaplanyorumunuzu içten ve gönülden okudum.Ben sizin yaptığınız yorumunuza küçük bir yorum yapacağım.Bence biz kürtler arasında biraz daha dayanışma;ideolojimize ve dirilişimize biraz daha bağlılılk olsaydı belkide bugün daha farklı yerlerde olabilirdik.onun için kürtler arasında dayanışmayı kuvvetlendirmek lazım
  • Gönderen ibrahim, 27 Şubat, 2008 14:57:51
    hocam yazacak bişey bulamıyorum tüylerim diken diken oldu tek kelimeyle ..şunu bellırtmek isterim.. keşke kürdüm diyen herkes özellikle siyasi abilerimzde sizin gibi düşünebilseler. yazınız için teş.dönecekler bir gün alkırlara boz kırlara günrşi sunacaklar yanacaklar.. yanacaklar ama bir daha yalnız kalmayacaklar iki gözüm kör olsun..sewgili ahmet kayadan yazmak ıstedim):....................
  • Gönderen baran qoseri, 20 Şubat, 2008 13:33:24
    sevgili şerif kaplanı çok beğenerek takip ediyorum çok yerinde ve güncel tespitleri var .bizim dile getirmek istediğimiz sorunları işliyor ve bu da bir nevi bizi de olumlu etkiliyor
  • Gönderen berat, 22 Ocak, 2008 23:20:46
    sizi tebrik ediyorum.mükemmel bir yazı. ya özgür bağımsız kürdistan yada onurluca ölüm.bunu engellemeye çalışan kim olursa olsun karşısında olmalıyız. biz bağımsız olmalıyızzzzz
  • Gönderen dfgdfgfdg, 11 Kasım, 2007 00:06:57
    silahı elinize alan siz siniz siz kimsiniz gidin barzaninize ırakınıza konuştuğunuz dil bile bizim dilimiz kendi dilinizi kullanın gidin ıraka nasıl olsa yakında orayada gircez
  • Gönderen batal, 25 Ekim, 2007 20:37:26
    Bu kadar kin pesinde olmakdansa, kardeslige davet etseniz kayip ne olur Demokrati var ken Silahin anlami ne?
© 2009 aktuelbakis.org, All rights reserved.